Bludný balvan vědy

Jak mnozí z Vás jistě vědí, Sysifos je český spolek skeptiků. Já jsem ale skeptický co se týče účelu a funkce tohoto spolku. Nelíbí se mi totiž způsob, jakým hodnotí jednotlivé vědecké teorie a zdá se mi, že více než racionálně se snaží přistupovat k věcem zastaralým způsobem.

Bludný balvan, který uděluji Sysifosu. Není zač....vtm.e15.cz

Jejich každoroční udílení bludných balvanů je tak spíše fraškou při které se všichni samolibě smějí těm, kteří se alespoň snaží vědu o něco obohatit. Jen bych chtěl připomenout princip, jakým přistupujeme k revolučním objevům. Každý takový proces se dá rozdělit do čtyř fází: 

  1. Je to nesmysl a ztráta času
  2. funguje to ale není to důležité
  3. vždy jsem říkal že je to dobrý nápad
  4. já s tím přišel první

 Sysifos se nám však bohužel zaseknul u prvního bodu a navzdory výsledkům, které přicházejí z celého světa a jsou dostupné na internetu dál problematiku zesměšňují a drží tak řadu lidí v nevědomosti.

 Dovolím si opět rýpnout do technologií over unity, protože tato tematika mě osobně hodně zajímá. Hodnota těchto technologií spočívá v osvobození jednotlivců od potřeby kupovat drahou energii a krmit svoje auto drahými palivy. 2 příklady za všechny:

 Zázraky vědy - Jede to na vodu – http://www.youtube.com/watch?v=sL0eCL-XNBQ

prezentace magnetického motoru na Delftské univezitě http://www.youtube.com/watch?v=mHW6b1aFPfU

 Vědci hrdě se hlásící ke spolku Sysifos by se nad sebou a svým posláním měli zamyslet. Jistě se najde spousta těch, kteří je budou hájit útočným stylem. Nazvou mě nevzdělaným vidlákem ale já se jim směji. Jsem se svým vzděláním vcelku spokojen a nečiní mi problém dívat se na věci i jinak než ryze skepticky.

 Kdyby se vědecká obec více starala o rozvoj vědy a míň o zvyšování zisku, dočkali bychom se doposud nevídané deflace, opaku inflace. Důvod je prostý – cenu všech výrobků výrazně ovlivňuje cena spotřebované energie. K ní se připočítává cena lidské práce, fixní náklady, obchodní marže a taky DPH.

 Pokud by generátorem v elektrárně otáčel magnetický motor a nikoli parní turbína, mohli bychom elektrárnu provozovat zcela bez paliva. Jaká by pak byla cena takto vyrobené elektřiny? Jaká by byla cena energie, kdybychom k výrobě páry pro parní turbínu použili vodní ráz? Proč to nikdo nezkouší, nač tady věda vlastně je?

 Já myslím že věda by se měla snažit o to, jak člověku ulehčit život, jak prospět současnému světu a ne jak jej nadále ždímat jak hadr protože je to ekonomicky výhodné. Ptám se je to vůbec ještě udržitelné? Proč stavíme drahé Temelíny, dotační politikou dehonestujeme solární panely, nákladně modernizujeme technologicky zastaralé elektrárny když nové metody nám leží u nohou?

 Nejde mi o to se dohadovat, kdo má pravdu. Jde mi o to, jak udělat svět lepší, a mělo by o to jít nám všem. Když bude lepší svět, budeme lepší i my. Nebudeme muset válčit o ropu, nebudeme muset pořád čelit rostoucím cenám. Možná to zní jako utopie ale se správným přístupem by to mohla být realita.

 Co chcete pro svoje děti? Chcete jim předat dluhy bez řešení? Tak tomu tedy říkám zodpovědnost. Měli bychom přece pracovat na řešení problému, kterému dnes čelíme, a tím jsou rostoucí náklady domácností a nezaměstnanost. Zaměstnaní musí dělat polovinu svého času na to, aby zaplatily náklady na energie, na dopravu a daně.

 Vše je zakleto v primární příčině krize, v rostoucích cenách energií a pohonných hmot. Řešme tedy tento problém a nedělejme si srandu automaticky ze všeho. Jistě, některé věci jsou pitomosti které si to zaslouží ale přistupujme prosím ke všemu se zdravým rozumem a vyvarujme se předjatosti, předsudkům a zaslepené skepsi.

Autor: Radek Čelechovský | neděle 26.5.2013 10:14 | karma článku: 13,76 | přečteno: 857x
  • Další články autora

Radek Čelechovský

Problémy které nás ničí

11.3.2014 v 9:02 | Karma: 19,12

Radek Čelechovský

Petice co stojí za podpis

23.2.2014 v 12:55 | Karma: 12,33

Radek Čelechovský

Zemane, zklamal jsi

16.1.2014 v 10:52 | Karma: 26,48

Radek Čelechovský

Církevní restituce a církev

28.12.2013 v 12:36 | Karma: 31,79

Radek Čelechovský

Korupce v období dluhohor

3.7.2013 v 20:19 | Karma: 11,95

Radek Čelechovský

Velký bratr se dívá

3.7.2013 v 7:55 | Karma: 35,43

Radek Čelechovský

Pravda podle Rotha

27.5.2013 v 18:51 | Karma: 11,37

Radek Čelechovský

Půdní baterie

5.2.2013 v 20:04 | Karma: 13,73
  • Počet článků 166
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2140x
web counter